Zapisnik sa 36. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice

Z A P I S N I K

 

sa 36. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice, održane dana 03. veljače 2021. godine kao

e-sjednica

Sudjelovanje u e - sjednici potvrdili su vijećnici: Zrinka Košić Bosnar, Jurica Knezić, Dejan Borovčak, Sanja Čajko, Robert Pilski, Dejan Hrastinski, Tomislav Mlinarić, Damir Pavrlišak, Filip Poštek, Nedjeljko Ćuk, Nina Gradiški Zrinski, Sabina Frgec, Nikola Kristić

Sjednica je otvorena za sudjelovanje u vremenu od 18,00 do 21,00 sati, u kojem vremenu je predviđeno da se vijećnici očituju sa svojim pitanjima i prijedlozima te da izvrše glasanje po pojedinim točkama.

Vijećnicima je upućen

D N E V N I    R E D

 

  1. Usvajanje zapisnika sa 35. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice
  2. Donošenje Statutarne odluke o izmjenama i dopunama Statuta Općine Stubičke Toplice
  3. Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice
  4. Glasanje o amandmanu vijećnice gđe. Sabine Frgec na prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice
  5. Donošenje Analize stanja sustava civilne zaštite za 2020. godinu

6.      Donošenje Godišnjeg plana razvoja sustava civilne zaštite Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu sa financijskim učincima za 2021., 2022. i 2023. godinu

  1. Donošenje Odluke o utvrđivanju korištenja računa za donacije financijskih sredstava u akciji „Donacija za obitelj Tomislava Šubića iz Petrinje, Strašnik 2, a u svrhu pomoći prilikom oštećenja obiteljske kuće nastale potresom“
  2. Donošenje Odluke o djelomičnom oslobađanju od obveze plaćanja komunalne naknade kao mjere ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom COVID-19
  3. Donošenje Odluke o imenovanju stručnog povjerenstva za davanje koncesije
  4. Donošenje Odluke o odabiru u otvorenom postupku javne nabave s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s jednim gospodarskim subjektom za razdoblje od dvije godine za predmet nabave održavanje nerazvrstanih cesta
  5. Prijedlog vijećnice gđe. Sabine Frgec za donošenje Odluke da se vijećnici Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice odreknu vijećničkih naknada do kraja ovog mandata u znak pomoći stradalima u potresu na području Sisačko-moslavačke županije te da Općina uplati jednokratnu pomoć stradalima
  6. Usvajanje Zapisnika s Izvanredne godišnje Skupštine Dobrovoljnog vatrogasnog društva Strmec Stubički održane dana 30. prosinca 2020. godine
  7. Informacija o donošenju Odluke načelnika o donaciji Općine Stubičke Toplice u svrhu pomoći pri sanaciji oštećenja obiteljske kuće Tomislava Šubića iz Strašnika, Petrinja
  8. Pitanja i prijedlozi.

Dnevni red jednoglasno je usvojen.

TABELA GLASANJA PREMA TOČKAMA DNEVNOG  REDA:

Točka 1.

Točka 2.

Točka 3.

Točka 4.

Točka 5.

Točka 6.

Točka 7.

Točka 8.

Točka 9.

Točka 10.

Točka 11.

Točka 12.

Tomislav Mlinarić

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

PROTIV

ZA

Damir Pavrlišak

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

Zrinka Košić Bosnar

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽANA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽANA

ZA

Nedjeljko Ćuk

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

PROTIV

ZA

Robert Pilski

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

Filip Poštek

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

PROTIV

ZA

Dejan Hrastinski

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

PROTIV

ZA

Jurica Knezić

ZA

ZA

ZA

PROTIV

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

ZA

Sanja Čajko

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

Dejan Borovčak

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

Nikola Kristić

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽAN

SUZDRŽAN

ZA

ZA

PROTIV

SUZDRŽAN

ZA

NIJE SE IZJASNIO

Sabina Frgec

ZA

SUZDRŽANA

PROTIV

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

SUZDRŽANA

SUZDRŽANA

ZA

ZA

Nina Gradiški Zrinski

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

ZA

NIJE SE IZJASNILA

ZA

Rezultati glasanja po točkama

13 - za

12- za

1 -suzdržan

12 – za

1 - protiv

5 – za

7-suzdržan

1-protiv

12-za

1-suzdržansuzdržan

12-za

1-suzdržan

13-za

13-za

10-za

2-suzdržana

1-protiv

11-za

2-suzdržana

4-za

3-suzdržana

4-protiv

1-bez glasanja

12-za

1-bez glasanja

 

Obzirom da je vijećnik Nikola Kristić proslijedio popunjeni predložak zapisnika prema pozivu za sjednicu KLASA: 021-05/21-01/06, URBROJ: 2113/03-01-21-1 od 29.01.2021. u kojem je dnevni red predložen sa 13. točaka, a kasnije i predložak zapisnika uz poziv KLASA: 021-05/21-01/06, URBROJ: 2113/03-01-21-2 od 01.02.2021. sa dopunjenim dnevnim redom, uz napomenu da dostavlja novi upis uz tablicu kao i da se u obzir uzmu komentari uz točke dnevnog reda koji su upisani u pogrešno dostavljenom predlošku zapisnika, u ovom objedinjenom zapisniku sa 36. elektronske sjednice prikazano je glasanje i komentar vijećnika u skladu sa navedenim točkama dnevnog reda.

Ad.1.

Usvajanje zapisnika sa 35. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice.

 

Zapisnik sa 35. sjednice Općinskog vijeća jednoglasno je usvojen.

Ad.2.

Donošenje Statutarne odluke o izmjenama i dopunama Statuta Općine Stubičke Toplice.

 

RASPRAVA:

 

Vijećnica Sabina Frgec - SUZDRŽANA  zbog elektroničkogodržavanja sjednica tzv. e-sjednica gdje se uopće ne razmatra mogućnost održavanja video sjednica.

 

Sa dvanaest (12) glasova ZA i jednim (1) SUZDRŽANIM  glasom donosi se

STATUTARNA ODLUKU O IZMJENAMA I DOPUNAMA STATUTA OPĆINE STUBIČKE TOPLICE

Članak 1.

U Statutu Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 16/09, 9/13 i 15/18, dalje Statut) u članku 21. st. 1. iza riječi „Općinskog vijeća“ dodaju se riječi:

„te podnositi peticije o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Općine od lokalnog značenja, u skladu sa zakonom i Statutom Općine.“

U članku 21. st. 2. iza riječi „prijedlogu“ dodaju se riječi: „i peticiji.“

U članku 21. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:

„Prijedlozi i peticije mogu se podnijeti i elektroničkim putem.“

Članak 2

U članku 22. iza stavka 7. dodaje se stavak 8. koji glasi:

„Predstavke i pritužbe mogu se podnijeti i elektroničkim putem.“

Članak 3.

U članku 37. iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:

„U slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje trenutačno ugrožava pravni poredak, život, zdravlje ili sigurnost stanovništva te imovinu veće vrijednosti, za vrijeme trajanja posebnih okolnosti sjednice Općinskog vijeća iznimno se mogu održavati elektroničkim putem.“

U članku 37. dosadašnji stavak 5. postaje stavak 6.

Članak 4.

Članak 49. Statuta mijenja se i glasi:

             „Ako prije isteka mandata prestane mandat općinskom načelniku,  u Općini Stubičke Toplice raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.“

Članak 5.

  Članak 49.a Statuta mijenja se i glasi:

               „Ako za vrijeme trajanja mandata općinskog načelnika nastupe okolnosti zbog kojih je općinski načelnik onemogućen obavljati svoju dužnost zbog duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti, općinskog načelnika zamijenit će privremeni zamjenik kojeg će imenovati općinski načelnik na početku mandata iz reda članova Općinskog vijeća.

               Odluku o imenovanju privremenog zamjenika iz reda članova Općinskog vijeća općinski načelnik može promijeniti tijekom mandata.

               Član Općinskog vijeća iz stavka 1. ovog članka je privremeni zamjenik općinskog načelnika koji zamjenjuje općinskog načelnika za vrijeme trajanja duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti zbog kojih je općinski načelnik kojemu mandat nije prestao onemogućen obavljati svoju dužnost.

               Privremeni zamjenik ovlašten je obavljati samo redovne i nužne poslove kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje Općine.

               Privremeni zamjenik za vrijeme zamjenjivanja općinskog načelnika ostvaruje prava općinskog načelnika.

               Ako zbog okolnosti iz stavka 1. ovoga članka nastupi prestanak mandata općinskog načelnika u Općini Stubičke Toplice raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.

               Ovlast privremenog zamjenika za zamjenjivanje općinskog načelnika prestaje danom nastavljanja obavljanja dužnosti općinskog načelnika po prestanku razloga zbog kojih je općinski načelnik bio onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, odnosno u slučaju iz stavka 6. ovoga članka danom stupanja na snagu rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske.

               O okolnostima iz stavka 1. i 2. ovoga članka općinski načelnik ili pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine dužan je obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća odmah po nastanku tih okolnosti.

               O okolnostima iz stavka 6. ovoga članka predsjednik Općinskog vijeća će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.“

 

Članak 6.

              U članku 50. st. 1., 2., 3. i 5. riječi „zamjenik načelnika“ brišu se.

Članak 7.

              U članku 50.a st. 1., 2. i 3. riječi „zamjenik načelnika“ brišu se.

Članak 8.

 U članku 50.b riječi „i njegov zamjenik“ brišu se.

Članak 9.

 U članku 50.c riječi „i njegovog zamjenika“ brišu se.

Članak 10.

  U članku 51. st. 1. i 2. riječi „i njegovog zamjenika“ brišu se.

  U članku 51. st. 3. riječi „i njegovom zamjeniku“ brišu se.

Članak 11.

   U članku 52. st. 1. riječi „i njegov zamjenik“ brišu se.

   U članku 52. st. 3. i 4. riječi „i njegovog zamjenika koji je izabran zajedno s njime“ brišu se.

   U članku 52. st. 5. briše se, a dosadašnji stavci 6. i 7. postaju stavci 5. i 6. te u njima riječi „ i njegovog zamjenika“ brišu se.

Članak 12.

   Članak 53. Statuta briše se.

                                                       Članak 13.

   Članak 54. Statuta briše se.

Članak 14.

               U članku 84. iza stavka 6. dodaje se stavak 7. koji glasi:

               „Općina Stubičke Toplice javno će objavljivati informacije o trošenju proračunskih sredstava na svojoj mrežnoj stranici.“

Članak 15.

                U članku 85. st. 4. riječi „i njegovog zamjenika koji je izabran zajedno s njime“ brišu se.

                U članku 85. dosadašnji stavci 5.-10. brišu se, a dodaju se stavci 5.-12. koji glase:

              „ U slučaju iz stavka 4. ovoga članka Vlada Republike Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog načelnika i raspisati prijevremene izbore za općinskog načelnika sukladno posebnom zakonu.

           Novoizabrani općinski načelnik dužan je predložiti Općinskom vijeću proračun u roku od 45 dana od dana stupanja na dužnost.

           Općinsko vijeće mora donijeti proračun iz stavka 3. ovog članka u roku od 45 dana od dana kada ga je općinski načelnik predložio Općinskom vijeću.

           Rješenje Vlade Republike Hrvatske o razrješenju općinskog načelnika iz stavka 4. ovoga članka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

           Protiv rješenja Vlade Republike Hrvatske iz stavka 8. ovoga članka razriješeni općinski načelnik može podnijeti tužbu Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske u roku od 8 dana od dana objave rješenja.

          Postupak rješavanja o tužbi protiv rješenja Vlade Republike Hrvatske je hitan.

          Visoki upravni sud Republike Hrvatske odlučit će o tužbi u roku od 30 dana od dana primitka tužbe te svoju odluku bez odgađanja dostaviti Vladi Republike Hrvatske i razriješenom općinskom načelniku.

          Odluka Visokog upravnog suda Republike Hrvatske objavljuje se u »Narodnim novinama«.

          Ako je tužba odbačena ili odbijena, Vlada Republike Hrvatske će raspisati prijevremene izbore za općinskog načelnika u roku od 90 dana od dana objave odluke Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u »Narodnim novinama«.“

Članak 16.

Članak 85.a mijenja se i glasi:

             „Ako Općinsko vijeće ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela Općine Stubičke Toplice i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika u skladu s posebnim zakonom.

            Odluku o privremenom financiranju iz stavka 1. ovoga članka donosi do 31. prosinca Općinsko vijeće u skladu s posebnim zakonom na prijedlog općinskog načelnika ili povjerenika Vlade Republike Hrvatske, te drugog ovlaštenog predlagatelja utvrđenog Poslovnikom Općinskog vijeća.

             U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

             Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primici te izvršeni rashodi i izdaci u vremenu do dolaska povjerenika.

             Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.

             Odluka o financiranju nužnih rashoda i izdataka iz stavaka 3., 4. i 5. ovoga članka sadržajno odgovara odluci o privremenom financiranju propisanoj posebnim zakonom, ali razmjerno razdoblju za koje se donosi.

              Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun, općinski načelnik onemogućen je u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinsko vijeće na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika.

              Kada je konstituirano novoizabrano Općinsko vijeće nakon provedenih prijevremenih izbora, do donošenja proračuna Općine financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

              Kada u postupku nadzora zakonitosti općeg akta nadležno tijelo državne uprave donese odluku o obustavi proračuna, odnosno odluku o potvrdi odluke općinskog načelnika o obustavi proračuna, za vrijeme trajanja obustave proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

             Ako Visoki upravni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene zakonitosti općeg akta ukine proračun Općine Stubičke Toplice, Općinsko vijeće dužno je donijeti proračun u roku od 45 dana od objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u »Narodnim novinama«. Do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.

Članak 17.

Ova Statutarna odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije.

Ad.3.

Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice.

 

RASPRAVA

 

Vijećnica Sabina Frgec - PROTIV. Izražavam iskreno žaljenje što je odbijen prijedlog Poslovnika da se održavaju video sjednice  koje iziskuju minimalan trošak ( ako i to!). Nedostatak e –sjednica je upravo taj da prije samog  glasanja  o prijedlozima Odluka ne možemo dobiti pojašnjenja ukoliko imamo kakvih dvojbi. Šteta, šteta!

Sa dvanaest (12) glasova ZA i jednim (1) SUZDRŽANIM  glasom donosi se

ODLUKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA POSLOVNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE STUBIČKE TOPLICE

Članak 1.

U Poslovniku Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 16/09 i 9/13, dalje Poslovnik) članak 18. st. 1. mijenja se i glasi:

„Načelnik i privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice, nazoče sjednicama Općinskog vijeća i radnog tijela.“

Članak 2

U članku 22. iza riječi „načelnik“ dodaju se riječi: „ili privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 3.

U članku 24. st. 5. iza riječi „načelnik“ dodaju se riječi: „ili privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 4.

U članku 30. st. 2. iza riječi „ načelniku“ dodaju se riječi: „ili privremenom zamjeniku načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 5.

 U članku 34. st. 1. riječi „zamjeniku načelnika“ zamjenjuju se riječima: „ privremenom zamjeniku načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 6.

  U članku 36. riječi „zamjenik načelnika“ zamjenjuju se riječima: „privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 7.

  U članku 38. iza riječi „načelnik“ dodaju se riječi: „privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 8.

  U članku 39. st. 1., 2. i 4. iza riječi „načelnika“ dodaju se riječi: „ili privremenog zamjenika načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 9.

U članku 41. iza riječi „načelnik“ dodaju se riječi: „ili privremeni zamjenika načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 10.

U članku 42. iza riječi „načelnika“ dodaju se riječi: „ili privremenog zamjenika načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 11.

U članku 43. st. 3. iza riječi „načelnika“ dodaju se riječi: „ili privremenog zamjenika načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

U članku 43. st. 5. iza riječi „načelnik“ dodaju se riječi: „ili privremeni zamjenik načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

Članak 12.

  U članku 44. st. 3. riječi „a u slučaju potrebe zamjeniku načelnika“ zamjenjuju se riječima: „privremenom zamjeniku načelnika kada je imenovan sukladno Statutu Općine Stubičke Toplice.“

                                                       Članak 13.

   Iza članka 44. dodaje se stavak 44.a koji glasi:

             „U slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje trenutačno ugrožava pravni poredak, život, zdravlje ili sigurnost stanovništva te imovinu veće vrijednosti, za vrijeme trajanja posebnih okolnosti sjednice Općinskog vijeća iznimno se mogu održavati elektroničkim putem.

               U slučaju iz stavka 1. ovog članka sjednice Općinskog vijeća saziva predsjednik Općinskog vijeća elektroničkim putem na način da se poziv za sjednicu s materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda i zapisnik za glasanje dostavljaju elektroničkim putem svim vijećnicima.

                Glasanje vijećnika o svakoj točci dnevnog reda održava se na način da se svaki vijećnik izjašnjava za pojedinu točku dnevnog reda upisujući u zapisnik za glasanje „ZA“, „PROTIV“ ili „SUZDRŽAN“ pod točkom za koju daje svoj glas.

                O svakoj točci dnevnog reda vijećnik se može očitovati na način da svoje izlaganje o istoj unese u zapisnik za glasanje na, za to, predviđeno mjesto. Na isti način mogu se postavljati vijećnička pitanja, a sukladno ovom Poslovniku.

                Ispunjeni zapisnik za glasanje svaki vijećnik koji je sudjelovao na sjednici dužan je dostaviti Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Stubičke Toplice istoga, ili najkasnije sljedećeg radnog dana, računajući od dana kada je sjednica bila održana.

                O radu tako održane sjednice sastavlja se objedinjeni zapisnik temeljen na zapisnicima za glasanje dostavljenim od strane vijećnika koji su sudjelovali na sjednici.“

Članak 14.

               U članku 54. st. 2. riječi „i njegovog zamjenika“ brišu se.

Članak 15.

  Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije.

Ad.4.

Glasanje o amandmanu vijećnice gđe. Sabine Frgec na prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice.

 

RASPRAVA

 

Predsjednik Općinskog vijeća Tomislav Mlinarić - Smatram da je izrazito kratak vremenski period za sastavljanje i slanje zapisnika općinskim vijećnicima odmah sljedeći dan nakon sjednice. Predlažem da općinski vijećnici nakon glasovanja po točkama Dnevnog reda zapisnik pošalju svim vijećnicima, pročelnici ili pravnici i načelniku na način da u e-mailu s kojeg su dobili materijale i zapisnik za elektronsku sjednicu jednostavno prilikom slanja zapisnika nakon očitovanja pritisnu tipku „odgovori (proslijedi) svima“. Neki vijećnici su to primjenjivali, a neki nisu. Na taj način svaki bi vijećnik, pročelnica, pravnica, zapisničar i načelnik imali direktan uvid u glasovanje i očitovanje pojedinog općinskog vijećnika. Načelnik bi također za vrijeme trajanja e-sjednice odmah mogao i odgovarati na pitanja, naravno, u vremenskim okvirima sjednice. Zaključno, predlažem da se takav zapisnik dostavi općinskim vijećnicima najkasnije pet radnih dana nakon održavanja e-sjednice Općinskog vijeća. Nadam se da pojedini općinski vijećnici neće takav zapisnik objavljivati na društvenim mrežama prije nego što bude stavljen na službene stranice Općine Stubičke Toplice.

Amandman vijećnice Sabine Frgec nije usvojen.

Rezultat glasanja je: pet (5) glasova ZA, sedam (7) glasova SUZDRŽAN i jedan (1) glas PROTIV.

 

Ad.5.

Donošenje Analize stanja sustava civilne zaštite za 2020. godinu.

RASPRAVA

Vijećnik Nikola Kristić - Analiza stanja podrazumijeva navođenje aktivnosti, kako je to načelnik i naveo, ali i ne samo to.  Analizirati stanje sustava civilne zaštite za 2020. godinu, podrazumijevalo bi i malo bolji i analitički pristup, a to znači i ocjenu izvršenih aktivnosti, evaluaciju poduzetih mjera i izvršenja, sve to izraženo i u financijskim pokazateljima, a takva sveobuhvatna analitika dala bi nam temelj za procjenu poteza u ovoj 2021. godini. Dakle, analitika nije primjenjena, a analiza stanja ne govori nam mnogo i ne upućuje na potrebne kvalitetnije poteze i mjere u slijedećem razdoblju.

Kao što se ne sjećate, ali još prije više od dvije godine, na sjednici Općinskog vijeća upozoravao sam na moguće potrebe djelovanja civilne zaštite u elementarnim nepogodama i katastrofama, naglašavajući da toj temi trebamo pristupiti puno ozbiljnije nego li je tada zaključeno…I sada to isto upozoravam, jer nisam siguran da smo spremni dočekati eventualne i nove i još gore nedaće i katastrofe nego li ih sada proživljavamo…O svemu tome trebalo je sazvati i tematsku sjednicu…

Stoga se suzdržavam u ocjeni „analize“ stanja u prošloj godini…

Sa dvanaest (12) glasova ZA i jednim (1) SUZDRŽANIM  glasom donosi se

ANALIZA STANJA SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE ZA 2020. GODINU

Tijekom 2020. godine provedene su sljedeće aktivnosti na području Općine Stubičke Toplice:

  • u lipnju2020. sklopljen je ugovor za provođenje DDD mjera
  • u siječnju 2020. godine usvaja se Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite Općine Stubičke Toplice za 2020. godinu
  • u siječnju 2020. godine usvaja se Analiza stanja sustava civilne zaštite za 2019. godinu
  • u ožujku 2020. godine donosi se Odluka o aktiviranju Stožera civilne zaštite Općine Stubičke Toplice
  • u ožujku 2020. godine donosi se Odluka u cilju prevencije širenja virusa COVID-19 na području Općina Stubičke Toplice
  • u srpnju 2020. godine sukladno Procjeni rizika od veliki nesreća donosi se Odluka o stavljanju van snage Odluke o osnivanju postrojbe civilne zaštite za područje Općine Stubičke Toplice
  • u ožujku 2020. godine donosi se Odluka o imenovanju članova za ispomoć policijskim službenicima
  • u travnju 2020. godine sklapa se Sporazum o zajedničkom koordiniranju poslova i aktivnosti civilne zaštite na području gradova Donja Stubica i Općina Gornja Stubica i Stubičke Toplice
  • u lipnju 2020. godine donosi se Poslovnik o radu Stožera civilne zaštite Općine Stubičke Toplice
  • u lipnju 2020. godine donosi se Shema mobilizacije Stožera civilne zaštite Općine Stubičke Toplice
  • u kolovozu 2020. godine donosi se Odluka o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite Općine Stubičke Toplice
  • u srpnju 2020. godine donose se Smjernice za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite Općine Stubičke Toplice za razdoblje od 2020. do 2023. godine
  • u rujnu 2020. godine donosi se Plan djelovanja civilne zaštite Općine Stubičke Toplice
  • u ožujku 2020. godine sklopljen je Ugovor o izravnoj dodjeli financijskih sredstava za financiranje djelatnosti Hrvatske gorske službe spašavanja Stanice Krapina
  • u studenom 2020. godine Krapinsko - zagorskoj županiji, Upravnom odjelu za opće i zajedničke poslove dostavljeni su podaci o izvršenju zadaća utvrđenih Godišnjim planom razvoja sustava civilne zaštite na području Krapinsko-zagorske županije za 2020. godinu
  • provedena je deratizacija u travnju i  studenom 2020. godine na cijelom području Općine. Deratizacija je obuhvatila javne površine, revizijska okna objekata za uklanjanje otpadnih voda – kanalizacijsku mreža dužine cca 3000 metara, stambene objekte – poljoprivredna i nepoljoprivredna domaćinstva (cca  1400), a u domaćinstvima gdje nije provedena sanacija (uklanjanje otpada, spremanje hrane u odgovarajuće spremnike, tehničko-građevinski zahvati sa ciljem sprječavanja ulaska glodavaca u objekte), članovima tih domaćinstava izvođači su dali usmene upute o načinima sanacije. Deratizacija je provedena prema uputi predstavnika Zavoda za javno zdravstvo Krapinsko-zagorske županije.
  • dva puta mjesečno provodi se kontrola vode za piće lokalnog vodovoda.

II.

FINANCIJSKI UČINCI ZA 2020. GODINU

AKTIVNOST

UTROŠENI IZNOS

Tekuće donacije DVD Strmec Stubički

93.560,32

Tekuće donacije DVD Pila

173.754,87

Tekuće donacije JVP Zabok

105.407,29

Tekuće donacije HGSS

6.000,00

Provođenje deratizacije i poslovi higijeničarske službe

69.006,26

Tekuće donacije udruzi od značaja za CZ

(Lovačka udruga „Jazavac“ Pila – Stubičke Toplice)

14.000,00

Donacija udruzi od posebnog značaja – Crveni križ

40.000,00

UKUPNO:

501.728,74

ZAKLJUČAK

Sustav civilne zaštite na području Općine Stubičke Toplice omogućava izvršavanje zadaća zaštite i spašavanja ugroženog stanovništva i njihove imovine zahvaljujući organiziranosti i opremljenosti sustava vatrogastva u cjelini, Hrvatske gorske službe spašavanja, zdravstvenih ustanova te ostalih gotovih operativnih snaga koje se civilnom zaštitom bave u okviru svoje redovite djelatnosti.

Ad.6.

Donošenje Godišnjeg plana razvoja sustava civilne zaštite Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu sa financijskim učincima za 2021., 2022. i 2023. godinu.

RASPRAVA

Vijećnik Nikola Kristić - U komentaru točke 4 naveo sam osnovna razmišljanja, pa i za ovu točku…i nema potrebe ponavljati. Srećom mandat ovom sazivu vijeća završava vrlo brzo, pa se nadam da će novi saziv imati više razumijevanja i više volje argumentiranom raspravom sudjelovati u siguran sam serioznijim godišnjim planovima…

Sa dvanaest (12) glasova ZA i jednim (1) SUZDRŽANIM  glasom donosi se

GODIŠNJI PLAN RAZVOJA SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE

OPĆINE STUBIČKE TOPLICE ZA 2021. GODINU

 

UVOD

Zakonom o sustavu civilne zaštite (Nar. nov. br. 78/15, 118/18 i 31/20) određeno je da su jedinice lokalne samouprave dužne organizirati poslove iz samoupravnog djelokruga koji se odnose na planiranje, razvoj, učinkovito funkcioniranje i financiranje sustava civilne zaštite.

Nadležnost za donošenje godišnjeg plana razvoja sustava civilne zaštite sa financijskim učincima za trogodišnje razdoblje proizlazi iz članka 17. st. 1. t. 1. Zakona o sustavu civilne zaštite.

A)     STOŽER CIVILNE ZAŠTITE

Odluku o osnivanju Stožera civilne zaštite Općine Stubičke Toplice donio je načelnik dana 27. srpnja 2017. godine te je ista objavljena u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije br. 28 iz 2017. godine. Stožer civilne zaštite Općine Stubičke Toplice je stručno, operativno i koordinativno tijelo za provođenje mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama. Stožer ima dvanaest članova, a imenovani su na prijedlog operativnih snaga sustava civilne zaštite: vatrogastva, Gradskog društva Crvenog križa, Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Područnog ureda Krapina, Hrvatske gorske službe spašavanja, Stanica Krapina, pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite (Stubaki prijevoz d.o.o. i Osnovna škola), Doma zdravlja i Lovačke udruge „Jazavac“ Pila – Stubičke Toplice.

Člankom 21. st. 2. Zakona o sustavu civilne zaštite određeno je da je stožer civilne zaštite stručno, operativno i koordinativno tijelo za provođenje mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikom nesrećama i katastrofama. To je tijelo određeno kao operativna snaga sustava civilne zaštite.

U 2021. godini Stožer civilne zaštite usmjeriti će svoje aktivnosti na:

  • kontinuirani rad svih članova Stožera civilne zaštite
  •  održavanje sjednice Stožera
  • upoznavanje sa izmjenama u normativnom uređenju i promjenama u planskim dokumentima u sustavu civilne zaštite

Za aktivnost nije potrebno predvidjeti posebna financijska sredstva.

B)      OPERATIVNE SNAGE VATROGASTVA

Kao operativne snage vatrogastva su određene vatrogasne postrojbe i druge operativne snage vatrogastva određene Zakonom o vatrogastvu.

Vatrogasnu djelatnost na području Općine Stubičke Toplice obavljaju:

  1. Zagorska javna vatrogasna postrojba sa sjedištem u Zaboku – profesionalna te
  2. Dobrovoljno vatrogasno društvo Strmec Stubički, sa sjedištem u Strmcu Stubičkom i
  3. Dobrovoljno vatrogasno društvo Pila, sa sjedištem u Pili.

Operativne snage vatrogastva u akcijama provedenim u dosadašnjim godinama pokazale su se kao okosnica ukupnog sustava civilne zaštite, te se tijekom 2021. godine planiraju se i nadalje preventivne aktivnosti:

  • razmjena podataka važnih za provođenje mjera za sprječavanje požara – tijekom godine
  • provođenje vježbi civilne zaštite u suradnji sa DVD Strmec Stubički i DVD Pila
  • obilježavanje manifestacije „Mjesec zaštite od požara“ – svibanj 2021.
  • obilježavanje „Dana vatrogastva“, 04. svibnja 2021.
  • provođenje kontrole nastanka divljih odlagališta - svibanj do rujan 2021.
  • slanje upozorenja o uklanjanju raslinja i šikare na nekretninama travanj – listopad 2021.
  • čišćenje postojećih bunara pitke vode – lipanj do rujan 2021.
  • usvajanje financijskog plana i programa rada DVD-a na sjednici Općinskog vijeća – odmah po donošenju

Sredstva za financiranje operativnih snaga vatrogastva osigurana su u proračunu Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu:

  • Aktivnost 101001 DVD Strmec Stubički, a 3811912 DVD Pila –438.000,00 KN
  • Aktivnost 101002 JVP Zabok – 103.000,00 kn

C) OPERATIVNE SNAGE HRVATSKOG CRVENOG KRIŽA

Zakonom o Hrvatskom Crvenom križu (Nar. nov. br. 71/10 i 136/20) određeno je da je HCK izvršava posebne obveze izvršava u situacijama oružanih sukoba, velikih prirodnih, ekoloških, tehnoloških i drugih nesreća i epidemija s posljedicama masovnih stradanja ljudi.

Tijekom 2021. planirano je uključivanje u sljedeće aktivnosti Gradskog društva Crvenog križa Donja Stubica:

  • davanje poslovnog prostora u vlasništvu Općine Stubičke Toplice, bez naknade na uporabu, u akcijama dobrovoljnog davanja krvi – tijekom godine
  • davanje poslovnog prostora u vlasništvu Općine Stubičke Toplice, bez naknade na uporabu, u drugim akcijama solidarnosti – tijekom godine.

Operativne snage Gradskog društva Crvenog križa Donja Stubica uključivat će se u sustav civilne zaštite sukladno čl. 12. Pravilnika o metodologiji za izradu procjena ugroženosti i planova zaštite i spašavanja (Nar. nov. br. 30/14, 67/14, 82/15).

Sredstva za financiranje djelatnosti Crvenog križa  osigurana su u Proračunu Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu:

  • Aktivnost 107101 – 48.000,00 kn.

D) OPERATIVNE SNAGE HRVATSKE GORSKE SLUŽBE SPAŠAVANJA

Općina Stubičke Toplice partner je Hrvatske gorske službe spašavanja Stanica Krapina, sa sjedištem u Zlatar Bistrici. Obzirom da je 80% područja Općine pokriveno Parkom prirode Medvednica nužna je suradnja sa HGSS-om. Stoga Općina Stubičke Toplice sklapa godišnji sporazum o zajedničkom interesu za djelovanje HGSS-a.

Službena stranica Općine povezana je putem linka sa web stranicom HGSS-a.

Tijekom 2021. planiraju se sljedeće aktivnosti:

  • sklapanje sporazuma o zajedničkom interesu za djelovanje HGSS-a Stanica Krapina

Operativne snage Hrvatske gorske službe spašavanja Stanica Krapina uključivat će se u sustav civilne zaštite sukladno čl. 12. Pravilnika o metodologiji za izradu procjena ugroženosti i planova zaštite i spašavanja (Nar. nov. br. 30/14, 67/14, 82/15).

Sredstva za financiranje djelatnosti osigurana su u Proračunu Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu:

  • Aktivnost 101302 – 6.000,00 kn

E) UDRUGE

Udruge su Zakonom o civilnoj zaštiti identificirane kao pričuvni dio operativnih snaga sustava civilne zaštite, koji je osposobljen za provođenje pojedinih mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite i svojim sposobnostima nadopunjuju sposobnosti temeljnih operativnih snaga.

Uvidom u Registar udruga utvrđeno je da na području Općine Stubičke Toplice djeluju dvije udruge od interesa za sustav civilne zaštite: Lovačka udruga „Jazavac“ Pila – Stubičke Toplice i Planinarsko društvo „Stubaki“, a obzirom da članovi poznaju teren planine Medvednica i posjeduju vještine snalaženja u prostoru. Lovačka udruga „Jazavac“ Pila – Stubičke Toplice ima u Statutu donesenom dana 30. kolovoza 2015. jasno određeno da će udruga obavljati između ostalog sljedeću djelatnost: „sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja Hrvatske gorske službe spašavanja u skladu s materijalnim i personalnim mogućnostima Udruge“, dok Planinarsko društvo „Stubaki“ nema takve izričite odredbe.

Tijekom 2021. godine, a radi usklađivanja sa člankom 32. st. 4. Zakona o sustavu civilne zaštite planiraju se sljedeće aktivnosti:

  • zaključivanje sporazuma kojim se utvrđuju zadaće LU „Jazavac“ u sustavu civilne zaštite
  • osigurati financijska sredstva iz Proračuna Općine namijenjena jačanju sposobnosti LU „Jazavac“ za provođenje mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama

F) POVJERENICI CIVILNE ZAŠTITE

Povjerenici civilne zaštite Općine Stubičke Toplice imenovani su Odlukom o imenovanju Povjerenika civilne zaštite (KLASA: 810-01/10-01/14, URBROJ: 2113/03-03-11-4, Stubičke Toplice, 23.03.2011.god.). Za područje Općine imenovano je ukupno 4 povjerenika civilne zaštite. Zamjenici povjerenika nisu imenovani.

Temeljem odredbe članka 34. stavak 1. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne Novine“ broj 82/15, 118/18, 31/20), a sukladno Procjeni rizika od velikih nesreća za Općinu Stubičke Toplice („Službeni glasnik Krapinsko – zagorske županije“ broj 2/20),  Općinski načelnik Općine Stubičke Toplice donijeti će Odluku o imenovanju povjerenika civilne zaštite i njihovih zamjenika.

 

Povjerenici civilne zaštite i njihovi zamjenici imenuju se za  naselja Općine Stubičke Toplice, a sukladno kriteriju 1 povjerenik i 1 zamjenik povjerenika za maksimalno 300 stanovnika.

Tijekom 2021. godine, a radi usklađivanja sa člankom 34. st. 1. Zakona o sustavu civilne zaštite planiraju se sljedeće aktivnosti:

  • donošenje Odluke o imenovanju povjerenika civilne zaštite i njihovih zamjenika

Sredstva za financiranje djelatnosti osigurana su u Proračunu Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu:

  • Aktivnost 101101 – 1.000,00 kn

G) KOORDINATOR NA LOKACIJI

Sukladno čl. 35. Zakona o sustavu civilne zaštite koordinator na lokaciji procjenjuje nastalu situaciju i njezine posljedice na terenu te u suradnji s nadležnim stožerom civilne zaštite usklađuje djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite.

Obzirom da ga imenuje načelnik stožera civilne zaštite, sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, nije predmet ovog Plana.

H) PRAVNE OSOBE U SUSTAVU CIVILNE ZAŠTITE

Sukladno Procjeni ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za područje Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik KZŽ br. 02/20), Općinsko vijeće Općine Stubičke Toplice donijelo je  u kolovozu 2020. godine Odluku o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite.

Na području općine Stubičke Toplice sljedeće su pravne osobe značajne za sustav civilne zaštite:

  • Osnovna škola Vladimir Bosnar Stubičke Toplice
  • Stubaki prijevoz d.o.o.

Osim pravnih osoba, na području općine postoje fizičke osobe, obrtnici, koje raspolažu mehanizacijom i strojevima značajnim za aktivnosti reagiranja i spašavanja:

-         Krunoslav Sokač, vl. obrta AUTOPRIJEVOZ I USLUGE „RIOS“, sa sjedištem u Strmcu Stubičkom 233, 49244 Stubičke Toplice

-         Maks Šturlan, vl. obrta Građevinska mehanizacija i autoprijevoz, Strmec Stubički 138, 49244 Stubičke Toplice

Općina Stubičke Toplice ima sklopljen ugovor za obavljanje higijeničarske službe za 2021. godinu sa:

-         ZAG-VET d.o.o. sa sjedištem u Konjščini, Bistrička cesta 2

OSTALE NESPOMENUTE PLANSKE AKTIVNOSTI

Tijekom 2020. predviđaju se sljedeće aktivnosti:

  • donošenje Plana vježbi civilne zaštite – načelnik, veljača 2021.
  • plan djelovanja Općine Stubičke Toplice u području prirodnih nepogoda za 2021.- veljača 2021.
  • donošenje Analize stanja sustava civilne zaštite za 2021. – načelnik, Općinsko vijeće, studeni 2021.
  • donošenje Odluke o godišnjem planu razvoja sustava civilne zaštite za 2022. – načelnik, Općinsko vijeće, studeni 2021.
  • donošenje programa zaštite pučanstva od zaraznih bolesti, načelnik, prosinac 2021.

Za provođenje aktivnosti osigurana su sredstva u Proračunu za 2021.:

FINANCIJSKI UČINCI ZA 2021., 2022., i 2023. GODINU

  • tabela u prilogu

Ad.7.

Donošenje Odluke o utvrđivanju korištenja računa za donacije financijskih sredstava u akciji „Donacija za obitelj Tomislava Šubića iz Petrinje, Strašnik 2, a u svrhu pomoći prilikom oštećenja obiteljske kuće nastale potresom“.

 

Jednoglasno za trinaest (13) glasova donosi se

O D L U K A

o utvrđivanju korištenja računa  za donacije financijskih sredstava u akciji „Donacija za obitelj Tomislava Šubića iz Petrinje, Strašnik 2, a u svrhu pomoći prilikom oštećenja obiteljske kuće nastale potresom“

 

Članak 1.

                Općina Stubičke Toplice suglasna je da se putem računa za posebne namjene u akciji „Donacija za obitelj Tomislava Šubića iz Petrinje, Strašnik 2, a u svrhu pomoći prilikom oštećenja obiteljske kuće nastale potresom“ primaju uplate doniranih financijskih sredstava namijenjenih za sanaciju oštećenja obiteljske kuće Tomislava Šubića iz Strašnika, Petrinja.

Članak 2.

              Donacije financijskih sredstava za uplatitelje iz Republike Hrvatske uplaćuju se na sljedeći račun: IBAN HR3723600001502855624 model HR00 poziv na broj: 7765-OIB uplatitelja, dok se za uplate izvan Republike Hrvatske koristi SWIFT: ZABAHR2XHR3723600001502855624.

Članak 3.

 

             Račun iz stavka 1. ostaje otvoren najduže do kraja 2021. godine.

 

Članak 4.

 

                Zadužuje se Jedinstveni upravni odjel Općine Stubičke Toplice za provedbu ove Odluke.

 

Članak 5.

 

                Ova Odluka objavit će se u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije, a stupa na snagu danom donošenja.

Ad.8.

Donošenje Odluke o djelomičnom oslobađanju od obveze plaćanja komunalne naknade kao mjere ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom COVID-19.

 

RASPRAVA

 

Vijećnica Sabina Frgec - Podržavam prijedlog, dakle ZA!

Vijećnik Nikola Kristić - Cijela godina trebala je da bi se donijela ovakva odluka. Zakašnjela, ali bolje ikad nego nikad. Ovdje se radi o slaboj analitici pandemijskih okolnosti i ujedno promptnom donošenju mjera kao i ovih što se predlažu…

Jednoglasno za trinaest (13) glasova donosi se

 

ODLUKA O DJELOMIČNOM OSLOBAĐANJU OD OBVEZE PLAĆANJA KOMUNALNE NAKNADE KAO MJERE UBLAŽAVANJA NEGATIVNIH POSLJEDICA UZROKOVANIH KORONOAVIRUSOM COVID-19

 

Članak 1.

 

U svrhu pomoći gospodarstvu Općine Stubičke Toplice u prevladavanju poteškoća uzrokovanih korona virusom COVID-19, ovom Odlukom propisuje se djelomično oslobođenje od obveze plaćanja komunalne naknade za vlasnike/korisnike poslovnih prostora na području Općine Stubičke Toplice kojima je u potpunosti ili djelomično ograničen rad mjerama propisanim Odlukom o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja („Narodne novine“ broj: 131/20).

Članak 2.

Obveznici iz članka 1. ove Odluke oslobađaju se obveze plaćanja komunalne naknade za poslovni prostor za mjesece od siječnja do lipnja 2021. godine u iznosu od 50% od iznosa prve rate, uz uvjet da obveznici plaćanja komunalne naknade sa danom podnošena zahtjeva za oslobođenje nemaju nepodmirenih obveza iz prethodnih godina prema Općini Stubičke Toplice.

Članak 3.

Kako bi ostvarili pravo na oslobođenje sukladno članku 2. ove Odluke, obveznici iz članka 1. dužni su podnijeti pisani Zahtjev Jedinstvenom upravnom odjelu Općine najkasnije do 15. srpnja 2021. godine.

Članak 4.

U postupku utvrđivanja oslobođenja iz članka 2. ove Odluke Jedinstveni upravni odjel Općine Stubičke Toplice ne donosi Rješenje, već obvezniku plaćanja komunalne naknade na dokaziv način (putem poštanske pošiljke, elektroničke pošte i sl.) dostavlja pisanu obavijest o oslobađanju od plaćanja komunalne naknade.

 

Članak 5.

Komunalnu naknadu  obveznik je dužan platiti u dvije rate, od kojih prva dospijeva na naplatu 30. rujna 2021. godine, a druga rata dospijeva na naplatu 30. studenog 2021. godine.

Članak 6.

Ovim mjerama nastoji se osigurati likvidnost poslovanja gospodarstvenika na području Općine Stubičke Toplice te zadržavanje radnih mjesta. 

 

Članak 7.

Ova Odluka može se mijenjati i dopunjavati u skladu s daljnjim razvojem situacije te Odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.

 

Članak 8.

Sukladno članku 95. Zakon o komunalnom gospodarstvu, naplaćena sredstva od komunalne naknade mogu se koristiti i za druge namjene različite od namjena propisanih člankom 91. navedenog Zakona.

Članak 9.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije.

 

Ad.9.

Donošenje Odluke o imenovanju stručnog povjerenstva za davanje koncesije.

 

RASPRAVA

 

Vijećnica Sabina Frgec - SUZDRŽANA!Iako pozdravljam osnivanje stručnog povjerenstva za davanje koncesije, postavljam pitanje gdje je ono bilo  kada je načelnik samoinicijativno  potpisao III Aneks Ugovora o koncesiji s Ekoflorom gdje mu daje na upravljanje naše  4,5 milijuna kuna vrijedno reciklažno dvorište bez SUGLASNOSTI Općinskog vijeća čime je  prekršio čl. 48 Zakona o lokalnoj samoupravi i čl. 291 Kaznenog zakona. Financiranjem režijskih troškova reciklažnog dvorišta umjesto da to ide na teret Ekoflora ( koji ionako ubire naknade od prodaje sekundarne sirovine!) oštećeni su mještani Stubičkih Toplica, a za nagradu smo dobili još i uvećane račune za odvoz miješanog komunalnog otpada.

 

Vijećnik Nikola Kristić - Donošenje odluka o koncesijama iznimno je ozbiljan posao. Sve navedene osobe koje su predložene mogle bi biti članovi povjerenstva…ALI!? U povjerenstvu je tek jedna članica (od 5 u povjerenstvu) kao vijećnica Općinskog vijeća!? A 4 osobe su zaposlenici Općine…!? Tek puka forma, a zapravo u suprotnosti s transparentnošću i neovisnošću funkcioniranja i donošenju odluka posebno formiranog povjerenstva. Cijenjeni zaposlenici odgovaraju za svoj profesionalni djelokrug rada i oni će provoditi odluke povjerenstva, zar ne!? A u ovom slučaju su u dvostrukoj ulozi, što utiče na neovisnost odlučivanja, a i neprirodno je da odlučuju o koncesiji koja može imati iznimne reperkusije na uvjete, materijalna davanja itd. i života mještana…To u konačnici i nije posao i odgovornost profesionalnih zaposlenika Općine.

Povjerenstvu je trebalo pristupiti s puno više odgovornosti, predložiti vanjske članove, a ne dovoditi zaposlenike u situacije u kojima se ne bi trebali, a ni smjeli nalaziti.

Naglašavam, nisam protiv niti jedne predložene osobe kao osobe, ali iz gore navedenih razloga ne mogu podržati ovaj prijedlog.

 

Sa deset (10) glasova ZA, dva (2) SUZDRŽANA i jedim (1) glasom PROTIV donosi se

ODLUKA

o imenovanju stručnog povjerenstva za davanje koncesije

 

Članak 1.

Imenuje se Stručno povjerenstvo za davanje koncesije (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) za obavljanje javne usluge prikupljanja, odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada s područja Općine Stubičke Toplice te usluge povezane s javnom uslugom, u svrhu obavljanja radnji  potrebnih za pravilnu provedbu postupka davanja koncesije.

Povjerenstvo se sastoji od 5 članova.

Članak 2.

U Povjerenstvo za koncesiju imenuju se:

  1. Dubravka Špiček, mag. oec.– osoba s važećim cerifikatom u području javne nabave
  2. Maja Ivačević, dipl.iur. – osoba s važećim cerifikatom u području javne nabave

3. Kristijan Oremuš, ing. prom.

  1. Tea Penezić, mag.iur.

5. Nina Gradiški Zrinski – vijećnica u Općinskom vijeću Općine Stubičke Toplice.

Članak 3.

 

Povjerenstvo obavlja poslove propisane člankom 16. Zakona o koncesijama (NN br. 69/17 i 107/20).

Članak 4.

Ova Odluka objavit će se na internetskoj stranici Općine Stubičke Toplice.

Ad.10.

Donošenje Odluke o odabiru u otvorenom postupku javne nabave s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s jednim gospodarskim subjektom za razdoblje od dvije godine za predmet nabave održavanje nerazvrstanih cesta

 

RASPRAVA

 

Vijećnica Sabina Frgec - Uvaženi, kome da postavim pitanje u vezi pojašnjenja  zašto se ove godine ide s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s jednim gospodarskim subjektom za razdoblje od dvije godine za predmet nabave održavanje nerazvrstanih cesta? Zahvaljujem na odgovoru koji će uslijediti nakon glasanja, pretpostavljam.

 

Vijećnik Nikola Kristić - Već sam na prethodnim sjednicama postavljao pitanja o evaulaciji izvršenja ovakvih i sličnih radova. Niti jednom u ove 4 godine nismo kao vijećnici dobili analizu ovakvih i sličnih radova, pa bi prema tome se i znali postaviti u slijedećim angažiranjima. Da se razumijemo, možda su radovi rađeni fantastično dobro, a možda i nisu…Načelnik je nekom zgodom rekao da to nije potrebno i da treba imati povjerenja…I tada sam rekao da je povjerenje dobro, ali kontrola je još bolja. Tko u ime Općine nadzire radove i stavlja svoj potpis na izvršenje radova? Tko odgovara?  I…ne vodi se Općina nikakvim pajdaškim povjerenjem ili nepovjerenjem…vodi se jasno utvrđenim procedurama, jer ovdje se radi o javnom novcu mještana Općine…

Kao što sam i na ranijim sjednicama naglašavao, ne sumnjam u sposobnost i odgovornost predloženog izvođača za ovaj predmet javne nabave, ali bez jasnih procedura, analiza i potrebnih postupaka, ne mogu podržati ovako dan prijedlog. A i nije prvi put ovako dan prijedlog, a i nije prvi put da su moja upozorenja ostala bez odjeka.

Sa jedanaest (11) glasova ZA i dva (2) SUZDRŽANA glasa donosi se

ODLUKA O ODABIRU

(Ev. br. nabave 10/2021)

U otvorenom postupku javne nabave male vrijednosti, s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s jednim gospodarskim subjektom za razdoblje od dvije godine za predmet nabave održavanje nerazvrstanih cesta, evidencijski broj nabave 10/2021, za koji je poziv na nadmetanje objavljen dana 14. prosinca 2020. g. u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske pod brojem 2020/S 0F2-0044476, javni naručitelj, Općina Stubičke Toplice (OIB:15490794749) sa sjedištem u Stubičkim Toplicama, Viktora Šipeka 16, kao ekonomski najpovoljniju ponudu odabire ponudu ponuditelja Krunoslava Sokača iz Stubičkih Toplica, Strmec Stubički 233, vlasnik obrta AUTOPRIJEVOZ I USLUGE "RIOS" vl. Krunoslav Sokač, Stubičke Toplice, Strmec Stubički 233, Strmec Stubički 233, 49244 Stubičke Toplice.

Procijenjena vrijednost predmeta nabave: 1.272.000,00 kuna.

Cijena odabrane ponude iznosi 1.043.638,00 kuna (bez PDV-a), odnosno ukupno 1.406,337,50 kn (sa PDV-om).

Odabrana ponuda je u postupku pregleda i ocjene ponuda ocijenjena kao najpovoljnija sa ostvarenih 100 bodova (maksimalni broj bodova).

U ovom postupku javne nabave zaprimljene su dvije ponude, i to prema redoslijedu zaprimanja:

  1. AUTOPRIJEVOZ I USLUGE "RIOS" vl. Krunoslav Sokač, Stubičke Toplice, Strmec Stubički 233, Strmec Stubički 233, 49244 Stubičke Toplice
  2. ZAVRŠNI RADOVI KREŠO d.o.o., Čret 168a, 49217 Krapinske Toplice.

U ovom postupku javne nabave nijedan ponuditelj nije isključen iz postupka nabave.

U ovom postupku javne nabave nije odbijena niti jedna ponuda.

Rok mirovanja iznosi 15 dana od dana dostave ove Odluke.

Po izvršnosti ove Odluke s odabranim ponuditeljem sklopit će se okvirni sporazum.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ove Odluke može se izjaviti žalba Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave u roku od 10 dana primitka odluke o odabiru, u odnosu na postupak pregleda, ocjene i odabira ponuda. Žalba se dostavlja neposredno, putem ovlaštenog davatelja poštanskih usluga ili elektroničkim sredstvima komunikacije putem međusobno povezanih informacijskih sustava Državne komisije i EOJN RH. Žalitelj je obvezan primjerak žalbe dostaviti naručitelju u roku za žalbu.

Ad.11.

Prijedlog vijećnice gđe. Sabine Frgec za donošenje Odluke da se vijećnici Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice odreknu vijećničkih naknada do kraja ovog mandata u znak pomoći stradalima u potresu na području Sisačko-moslavačke županije te da Općina uplati jednokratnu pomoć stradalima.

 

RASPRAVA

 

Vijećnica Zrinka Košić Bosnar - Na kraju smo mandatnog razdoblja. Za sjednice Općinskog vijeća koje nam predstoje, obzirom na epidemiološku situaciju, otvorena je mogućnost da se održe u elektronskom obliku za koje se ne dobivaju naknade.

Pohvaljujem i ponosna sam na niz humanitarnih inicijativa i akcija provedenih u našoj lokalnoj zajednici, posebno na onu Općine Stubičke Toplice za prikupljanje donacija za obnovu doma obitelji Šubić iz Strašnika.

Predsjednik Općinskog vijeća Tomislav Mlinarić - Općina Stubičke Toplice poduzela je niz hvalevrijednih akcija vezano uz pomoć i podršku potresom pogođenim područjima u Sisačko – moslavačkoj županiji. Na Reciklažnom dvorištu u Stubičkim Toplicama organizirano je od strane Općine prikupljanje potrepština koje su stanovnici Stubičkih Toplica mogli donirati. Načelnik je osobno s Dobrovoljnim vatrogasnim društvima Strmec i Pila dostavio na pogođena područja plinske grijalice i boce u vrijednosti od 30.000,00 kuna. Jedna od točki ovog Dnevnog reda je i informacija o donošenju Odluke načelnika o donaciji Općine Stubičke Toplice u svrhu pomoći pri sanaciji oštećenja obiteljske kuće gospodina Tomislava Šubića iz Strašnika u Petrinji. Općina Stubičke Toplice na račun obitelj Šubić uplatila je 20.000,00 kuna. Općinski vijećnici na taj način mogu u anonimnosti i bez samopromocije uplatiti obitelji Šubić određeni novčani iznos, naravno, prema mogućnostima. Do kraja mandata ostalo je možda nešto više od dva mjeseca. Općinski vijećnici po sjednici Općinskog vijeća dobivaju 120,00 kuna. Za vrijeme održavanja e-sjednica općinskim vijećnicima se nije isplaćivala naknada za sudjelovanje na sjednici. Stoga, ne vidim iskreno smisao ovog prijedloga kolegice Frgec.

Kolegice Frgec, ako želite nekome pomoći, pomognite u anonimnosti, ponizno i čista srca, bez predlaganja nekome da se nečega javno odrekne. Takva vremena su prošla.

 

Nikola Kristić - Odricanje od naknada, a iz razloga namirenja duga Općinskog proračuna iz prethodnog mandata, kao što se sjećate, predložio sam na drugoj sjednici Općinskog vijeća. Osobno sam naknadu kanalizirao izravnim uplatama na račun udruge, a u korist kulturnih manifestacija u Općini…tako da nije problem preusmjeriti i tih 300-tinjak kuna, jer do kraja mandata neće biti više od još možda dvije ili tri sjednice, tako da je efekat donošenja ovakve odluke zaista minoran. Ali, ako u cijelom vijeću ipak postoji i neka empatija za stradale, osobno podržavam prijedlog.

 

Utvrđuje se daprijedlog vijećnice gđe. Sabine Frgec, za donošenje Odluke da se vijećnici Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice odreknu vijećničkih naknada do kraja ovog mandata u znak pomoći stradalima u potresu na području Sisačko-moslavačke županije te da Općina uplati jednokratnu pomoć stradalima nije usvojen.

Rezultat glasanja je:  četiri (4) glasa ZA, tri (3) SUZDRŽANA glasa, četiri (4) glasa PROTIV, vijećnica Nina Gradiški Zrinski nije se izjasnila.

Ad.12.

Usvajanje Zapisnika s Izvanredne godišnje Skupštine Dobrovoljnog vatrogasnog društva Strmec Stubički održane dana 30. prosinca 2020. godine.

 

RASPRAVA

 

Nikola Kristić - Nisam siguran da razumijem ovu točku dnevnog reda!?

Kako Općinsko vijeće može uopće USVAJATI zapisnik jedne druge pravno samostalne osobnosti kao što je DVD Strmec!? Pročitavši Statut DVD-a Strmec, nigdje ne vidjeh da Općinsko vijeće usvaja njihov zapisnik! Uostalom, kako Vijeće može usvajati bilo čiji osim svoj vlastiti zapisnik!? Je li itko od članova vijeća bio na toj izvanrednoj skupštini? Pa i da jest, nije to posao Vijeća. Zapisnik usvaja Skupština DVD-a. Kakva je ovo subordinacija i gdje je regulirana!? U statutu Općine ili poslovniku vijeća?

Ovdje se prije radi o prihvaćanju na znanje zapisnika, ali ne vidim kako bi Vijeće moglo biti u nadležnosti usvajati zapisnik!!??

U ovom slučaju uopće se ne mogu izjasniti, jer ne vidim pravne utemeljenosti da to Vijeće čini…

Vijećnik Nikola Kristić nije se izjasnio, te se sa dvanaest (12) glasova ZA donose odluke:

O D L U K A

Daje se suglasnost na I. izmjenu Financijskog plana Dobrovoljnog vatrogasnog društva Strmec Stubički za 2020. godinu.

O D L U K A

Daje se suglasnost na Program rada i Financijskog plana Dobrovoljnog vatrogasnog društva Strmec Stubički za 2021. godinu.

Ad.13.

Informacija o donošenju Odluke načelnika o donaciji Općine Stubičke Toplice u svrhu pomoći pri sanaciji oštećenja obiteljske kuće Tomislava Šubića iz Strašnika, Petrinja.

 

Uz materijal za sjednicu Općinskog vijeća kao materijal za 13. točku dnevnog reda, a u cilju informiranja vijećnika priložen je tekst Odluke načelnika Općine Stubičke Toplice o donaciji Općine Stubičke Toplice u svrhu pomoći pri sanaciji oštećenja obiteljske kuće Tomislava Šubića iz Strašnika, Petrinja:

O D L U K U

        I.            Općina Stubičke Toplice iz sredstava proračunske zalihe isplatit će donaciju u iznosu od 20.000,00 kn (riječima: dvadesettisuća kuna) obitelji Tomislava Šubića iz Petrinje, Strašnik 2 u svrhu pomoći prilikom sanacije oštećenja obiteljske kuće stradale u potresu od 29. prosinca 2020. godine.

      II.            Novčana sredstva iz točke I. isplatit će se na teret Proračunske zalihe Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu, a u korist računa za posebne namjene IBAN: HR3723600001502855624 model HR00 s pozivom na broj 7765-15490794749.

    III.            Zadužuje se Jedinstveni upravni odjel, Odsjek za proračun i računovodstvo za provedbu ove Odluke.

Obrazloženje

 

                Dana 29. prosinca 2020. godine šire područje Sisačko – moslavačke županije pogodio je snažan potres. Uslijed potresa mnoge kuće pretrpjele su razna oštećenja, a mnogobrojne obitelji ostale su bez svojih domova te im je prijeko potrebna bilo kakva pomoć u vidu hrane, odjeće i grijanja.

            Donacija Općine Stubičke Toplice bit će usmjerena na pomoć obitelji Tomislava i Marine Šubić iz Petrinje iz sela Strašnik kojima je u potresu u potpunosti uništena kuća. Radi se o mlađoj obitelji sa troje male djece koji sada žive u improviziranom šatoru na livadi kojeg su sami podigli odmah nakon drugog, najjačeg potresa. Mlada i skromna obitelj koja uza sve nedaće želi novi početak i ni u jednom trenutku ne pomišlja na odlazak iz Hrvatske te zaslužuje našu pomoć putem ove novčane donacije.

             Prema odredbi članka 17. stavak 3. Odluke o izvršavanju proračuna Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 53/20), o korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje općinski načelnik.

                Sredstva su osigurana u proračunu Općine Stubičke Toplice za 2021. godinu (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 53/20), na stavci A100305-proračunska zaliha.

                Slijedom navedenoga, odlučeno je kao u izreci.

Ad.14. Pitanja i prijedlozi.

 

RASPRAVA

 

Tomislav Mlinarić - Nastavno na načelnikov prijedlog o donošenju Odluke o djelomičnom oslobađanju od obveze plaćanja komunalne naknade kao mjere ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom COVID-19, na sljedećoj sjednici Općinskog vijeća u želji daljnjeg rasterećivanja poduzetnika s područja Općine Stubičke Toplice predložit ćemo ispred Nezavisne liste Kristijana Oremuša i Hrvatske demokratske zajednice prijedlog Odluke o oslobađanju plaćanja poreza na potrošnju kako bi se prvenstveno ugostiteljima, koji su u ovoj krizi među najpogođenijima, pomoglo da prebrode nadolazeće razdoblje.

Sabina Frgec - Pohvaljujem što su odgovori načelnika proslijeđeni svim vijećnicima, ali istovremeno izražavanjem negodovanje jer još uvijek nisam dobila odgovore načelnika na postavljena pitanja s 34.sjednice. Odgovor koji sam sada dobila nije odgovor na moje pitanje.

Također nisam dobila odgovor načelnika Beljaka, predsjednika OV-a gospodina Mlinarića  i pročelnice JUO-a na predstavku o tome krše li se moja vijećnička prava, a samim time prava mještana koje zastupam. Prema čl. 22 Statuta Općine Stubičke Toplice na predstavku je potrebno odgovoriti u roku od 30 dana. Molila bih  pojašnjenje u vezi nadzora Ministarstva pravosuđa i uprave nad zakonitošću rada Općinskog vijeća. Unaprijed se zahvaljujem te prilažem, još jednom svoj upit od 4.1.2021.

Sabina Frgec, prof.

Viktora Šipeka 26

Stubičke Toplice, 04.01.2021.

                                                                                                                     Općina Stubičke Toplice

                                                                                                                     Viktora Šipeka 16

                                                                                                                      n/p općinskog načelnika

                                                                                                                      n/p predsjednika OV-a

                                                                                                                      n/p pravnice JUO-a

Predmet: kršenje vijećničkih prava reguliranih Statutom i Poslovnikom, očitovanje traži se

Poštovani,

obraćam Vam se nastavno na održavanje e-sjednica i na poslani prijedlog  Odluke o Poslovniku rada OV-a u izvanrednim uvjetima . Kako nemamo uređeni posebni akt o radu Općinskog vijeća u izvanrednim situacijama, a na koji nas upućuje samo  Ministarstvo pravosuđa i uprave u svom odgovoru KLASA : 023-01/20-01/392 URBROJ: 514-U-05-02-02/1-20-4  sastavljen je konkretan prijedlog  s posebnim naglaskom da se sjednice općinskog vijeća  održavaju putem video platformi. Iste omogućuju elektroničko glasanje, tj. nema potrebe za fizičkim dizanjem ruku, a ono što je najvažnije aktivnu i direktnu  raspravu o točkama Dnevnog reda.

Iz odgovora pravnice, gđe Penezić, zaključujem da isti nije proslijeđen predsjedniku vijeća uz sljedeće obrazloženje:

“sukladno članku 41. stavku 2. Statuta Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije broj: 16/09, 9/13 i 15/18) Povjerenstvo za Statut i Poslovnik raspravlja i predlaže:

- Statut Općine Stubičke Toplice i Poslovnik Općinskog vijeća,

- predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta, odnosno Poslovnika o radu Općinskog vijeća,

- može predlagati donošenje odluka i drugih općih akata iz nadležnosti Općinskog vijeća,

- te obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom i Poslovnikom.

 Slijedom navedenog, ovlašteni predlagatelj izmjene Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice jest Povjerenstvo za Statut i Poslovnik.”

Člankom 41. Statuta Općine Stubičke Toplice su regulirane ovlasti i djelokrug djelovanja Povjerenstva za Statut i Poslovnik, no nigdje nije izričito navedeno da je isti jedini ovlašteni predlagatelj izmjene Poslovnika rada Općinskog vijeća.

Također bih Vas podsjetila na čl. 25 Statuta u kojemu između ostalog stoji:

Općinsko vijeće Općine Stubičke Toplice:

  1. donosi Statut Općine Stubičke Toplice,
  2. donosi Poslovnik o svom radu

Nadalje, člankom 32. Statuta propisano je sljedeće:

Predsjednik Općinskog vijeća:

  1. zastupa Općinsko vijeće,
  2. saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
  3. predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
  4. upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,

Člankom 34. Definirana su prava i dužnosti vijećnika:

  1. sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
  2. raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,
  3. predlagati Općinskom vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata.

Neuvrštavanjem poslanog prijedloga Poslovnika rada Općinskog vijeća u izvanrednim uvjetima na Dnevni red, ili neprosljeđivanjem Statutarnoj komisiji te izostanak odgovora predsjednika Općinskog vijeća prekršen je članak 22. Poslovnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice čime su mi, kao vijećnici, uskraćena vijećnička prava.

Nadalje, održavanje e-sjednica pokazuje sve svoje nedostatke. Posljednja je sjednica održana 22.12.2020., a do danas, 4.1.2021. kao vijećnici nismo upoznati s protekom iste. Zato je potrebno čim prije donijeti Poslovnik rada vijeća u izvanrednim uvjetima na što ,uostalom, upućuje samo Ministarstvo pravosuđa i uprave.

Istovremeno bih skrenula pažnju da općinski načelnik nije dao odgovore na moja tri postavljena pitanja s 34.sjednice, tj. na jedno je odgovorio, ali to nije bilo pitanje.

“Pod točkom pitanja i prijedlozi Vijećnica Sabina Frgec postavila je upite:

  1. Za načelnika: aglomeracija Zabok – Zlatar.
  2. Osnovna škola za načelnika i predsjednika Općinskog vijeća.
  3. Vezano za aneks tri i aneks četiri Ugovora o koncesiji.”

“Pitanje za načelnika je zašto Općina Stubičke Toplice nije u projektu aglomeracije Zabok- Zlatar, zašto nisu u sustavu odvodnje. Kolika je izgrađenost kanalizacijske mreže na području općine Stubičke Toplice, u kolikoj mjeri je izgrađenost sustava mješovite odvodnje odnosno razdjelne odvodnje, dali je predao Zagorskom vodovodu na upravljanje te ako je, kada, tko i u kojoj mjeri je predano Zagorskom vodovodu.

-          Drugo pitanje je raspravo o Osnovnoj školi Vladimir Bosnar Stubičke Toplice, jer zadnjih par dana zatrpani su  mailovima gdina. Rogovića i ravnateljice osnovne škole gđe. Gmaz, zanima koliko istine, koliko saznanja ima načelnik o tome da je gdinu. Rogoviću bio onemogućen pristup javnoj sjednici Školskog odbora, za koju je uputio pisani zahtjev da može prisustvovati on ili njegov opunomoćenik. Koliko je istine u toma da je ravnateljica osnovne škole zaposlila osobu koja je, u nekom zakonski gledano srodstvu, sa njezinim sinom. Dali je istina da u natječaju koji se proveo za odabir učiteljice bila i ravnateljica i osoba koja je prisno surađivala sa novozaposlenom učiteljicom u produženom boravku, što se kosi sa člankom 5. Pravilnika o  zapošljavanju u Osnovnoj školi Vladimir Bosnar, te dali je vijeće upoznato sa tim da je osobno donio odluku osnivanju cjelodnevne nastave u Osnovnoj školi Vladimir Bosnar Stubičke Toplice, bez suglasnosti općinskog vijeća. Obzirom da predsjedniku Općinskog vijeća, koji je ujedno i član Školskog odbora, ne može postavljati pitanja moli da na sva pitanja isključivo odgovori načelnik. Postavlja pitanje što misli dali je dobro da se naša škola povlači po novinama sa nekakvim oglasima i pamfletima. To je vrlo neprofesionalno i nepotrebno. Daje vrlo negativnu atmosferu među djelatnicima, a samim time se na održava ina sam dar sa djecom škole, koja je prvenstveno odgojno obrazovna ustanova. Pita što je načelnik kao zakonski zastupnik osnivača poduzeo po tom pitanju.

Ponovno se obraća načelniku daje Aneks tri i Aneks četiri ugovora potpisao protivno članku 6. Odluke o gospodarenju otpadom Općine Stubičke Toplice, koji propisuje da se dinamika odvoza otpada može propisati jedino uz suglasnost Općinskog vijeća, a on tu suglasnost nema. Na to je upozoravala i dopis uputila predsjedniku Općinskog vijeća.  Konstatira da je prekoračio svoje ovlasti i daje to tzv. zlouporaba položaja prema članku 291., Kaznenog zakona. Ono što baca sumnju na Aneks četiri je datum potpisivanja, 28. ožujka 2020.g. u subotu. U odgovoru kojeg slao mještanima u srpnju, kolovozu i rujnu naveo da su odvoz uračunata tri mjesečna odvoza miješanog komunalnog otpada i dva odvoza papirne ambalaže. Tekstualni dio razlikuje se od cjenika koji je objavljen na mrežnim stranicama Eko flora. Aneks četiri je potpisan u ožujku. Tu ima nejasnoća. Podsjeća ga ja njima radi procedure srušen referendum. Postavlja upit imali načelnik nešto reći na tu temu.

Načelnik odgovara da će odgovor dobiti u pisanom obliku. “

Čl. 34 Poslovnika rada Općinskog vijeća propisano je sljedeće:

“Odgovori na vijećnička pitanja daju se na samoj sjednici, a ako to nije moguće, daje se obrazloženje razloga zbog kojeg nije moguće dati odgovor, i on se podnosi na sljedećoj sjednici.

Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom, može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se na sljedećoj sjednici, kao materijal svim vijećnicima za tu sjednicu.

Pisani odgovor dostavlja se vijećnicima posredstvom predsjednika Općinskog vijeća.”

Konstantno se krši spomenuti članak 34. jer se pisani odgovori ne šalju u materijalima svim vijećnicima!

Također podsjećam na čl. 22 Statuta u kojem između ostalog stoji :  “Na podnijete predstavke i pritužbe predsjednik Općinskog vijeća, načelnik i pročelnik dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.” 

Dakle, ne radi se o pitanjima postavljenim na sjednici OV-a, već o predstavkama na koja se, prema navedenom članku Statuta, predsjednik Općinskog vijeća dužan očitovati.

Slijedom svega navedenog molila bih naslovljene da odgovore na sljedeća pitanja:

  1. Jesu li postupanjem/nepostupanjem predsjednika Općinskog vijeća prekršena vijećnička prava regulirana čl.22 Poslovnika o radu vijeća nastavno na prijedlog Odluke o Poslovniku rada Općinskog vijeća u izvanrednim uvjetima?
  1. Je li prekršen čl. 34. Poslovnika neodgovarenjem na postavljena pitanja na 34.sjednici, odnosno zašto se svi pisani odgovori ne prosljeđuju svim vijećnicima u materijalima kako i propisuju spomenuti članak?
  1. Krši li predsjednik Općinskog vijeća čl. 22 Statuta Općine Stubičke Toplice neodgovaranjem na predstavke građana ili vijećnika?

Unaprijed Vam se zahvaljujem na Vašim odgovorima.

S poštovanjem,

                                                                                                                                                                  Sabina Frgec, prof.

KLASA:021-05/21-01/06

URBROJ:2113/03-01-21-3

Stubičke Toplice, 03.02.2021.

Zapisničar                                                                                                           Predsjednik Općinskog vijeća

                                                                                                                                    Općine Stubičke Toplice

Melita Šarić                                                                                                                   Tomislav Mlinarić

Kako do nas / Kontakt